خاصیت فوق العاده چشمگیر انبه

در بعضی از نقاط جهان ، انبه (Mangifera indica) پادشاه میوه ها نامیده می شود. انبه یک میوه خوش طعم و خوشمزه می باشد . انبه بومی هند و آسیای جنوب شرقی است و بیش از 4000 سال است که کشت می شود . صدها نوع انبه وجود دارد که هر کدام طعم ، شکل ، اندازه و رنگ بی نظیری دارند . این میوه نه تنها خوشمزه است ، بلکه دارای مشخصات غذایی چشمگیری  است . در حقیقت ، مطالعات ، انبه و مواد مغذی آن را به مزایای سلامتی مانند بهبود ایمنی ، سلامت گوارشی و بینایی و همچنین خطر کمتری از سرطان های خاص مرتبط می کند . در این مبحث مروری بر انبه ، تغذیه آن ، فواید آن و نکاتی درباره نحوه لذت بردن از آن وجود دارد.

فواید انبه

 

فواید انبه 

بسته بندی شده با مواد مغذی می باشد  . انبه دارای کالری کم اما پر از مواد مغذی می باشد .
یک فنجان (165 گرم) انبه خرد شده فراهم می کند :

  • • کالری: 99
    • پروتئین: 1.4 گرم
    • کربوهیدرات: 24.7 گرم
    • چربی: 0.6 گرم
    • فیبر غذایی: 2.6 گرم
    • ویتامین C: 67٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
    • مس: 20٪ از RDI
    • فولات: 18٪ از RDI
    • ویتامین B6: 6/11٪ از RDI
    • ویتامین A: 10٪ از RDI
    • ویتامین E: 9.7٪ از RDI
    • ویتامین B5: 6.5٪ از RDI
    • ویتامین K: 6٪ از RDI
    • نیاسین: 7٪ از RDI
    • پتاسیم: 6٪ از RDI
    • ریبوفلاوین: 5٪ از RDI
    • منگنز: 4.5٪ از RDI
    • تیامین: 4٪ از RDI
    • منیزیم: 4٪ از RDI

همچنین حاوی مقادیر کمی فسفر ، اسید پانتوتنیک ، کلسیم ، سلنیوم و آهن است .  یک فنجان (165 گرم) انبه تقریبا 70٪ از RDI را برای ویتامین C فراهم می کند ، یک ویتامین محلول در آب که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند ، به بدن شما کمک می کند تا آهن را جذب کند و رشد و ترمیم را تقویت می کند .

سرشار از آنتی اکسیدان ها

انبه با پلی فنول ها ترکیب شده است ، ترکیبات گیاهی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند . دارای بیش از ده ها نوع مختلف ، از جمله مانگریفرین ، کاتچین ها ، آنتوسیانین ها ، کوئرستین ، کائمپرفرول ، رامنتین ، بنزوئیک اسید و … می باشد . آنتی اکسیدان ها از آن جهت که سلول های شما را در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می کنند مهم هستند . رادیکال های آزاد ترکیبات کاملا واکنشی هستند که می توانند به سلول های شما وصل شده و آسیب ببینند .  تحقیقات و بررسی ها آسیب های رادیکال آزاد را با علائم پیری و بیماری های مزمن مرتبط کرده است . در میان پلی فنول ها ، مانفیفرین بیشترین علاقه را به خود اختصاص داده است و گاهی اوقات از آنجایی که به ویژه قدرتمند است آنتی اکسیدان فوق العاده نامیده می شود . آزمایشات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داده اند که مانگیفرین ممکن است با آسیب رادیکال های آزاد مرتبط با سرطان ، دیابت و بیماری های دیگر نیز مقابله کند .

__________________________________________________________

بیشتر بخوانید : خواص موثر و شگفت انگیز ریواس برای سلامتی

___________________________________________________________

پشتیبانی از سلامت چشم

انبه پر از مواد مغذی است که به حمایت از چشم های سالم کمک می کند. دو ماده مغذی مهم آنتی اکسیدان های لوتئین و زاكزانتین هستند. اینها در شبکیه چشم جمع می شوند ، بخشی که نور را به سیگنال های مغز تبدیل می کند تا مغز شما بتواند آنچه را که می بینید تفسیر کند ، به خصوص در هسته آن ، ماکولا در داخل شبکیه ، لوتئین و زیگزانتین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند و نور اضافی را جذب می کنند. علاوه بر این ، آنها به نظر می رسد از چشمان شما در برابر نور مضر آبی محافظت می کنند انبه همچنین منبع خوبی از ویتامین A است که از سلامت چشم حمایت می کند .کمبود ویتامین A در رژیم غذایی با خشکی چشم و کوری شب ارتباط دارد. کمبود های شدیدتر می تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند ، مانند جای زخم قرنیه

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه منبع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. یک فنجان (165 گرم) انبه 10٪ از نیازهای روزانه ویتامین A شما را تأمین می کند. ویتامین A برای سیستم ایمنی سالم ضروری است ، زیرا به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. در همین حال ، دریافت کافی ویتامین A با خطر عفونت بیشتر در ارتباط نیست .
از این گذشته ، همین مقدار انبه تقریبا چهار چهارم از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند. این ویتامین می تواند به بدن شما کمک کند تا گلبول های سفید خون مقابله با بیماری بیشتری ایجاد کند ، به این سلول ها کمک کند تا به طور موثرتری کار کنند و دفاع پوست را بهبود ببخشند . انبه همچنین حاوی فولات ، ویتامین K ، ویتامین E و چندین ویتامین B است که به ایمنی بدن نیز کمک می کند .

پشتیبانی از سلامت قلب

انبه حاوی مواد مغذی است که قلب سالم را پشتیبانی می کند .  به عنوان مثال ، منیزیم و پتاسیم را ارائه می دهد ، که به حفظ یک نبض سالم کمک می کند و رگ های خونی شما شل می شوند و سطح فشار خون پایین تر را تقویت می کنند .  انبه همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد به نام مانگیفرین است . مطالعات حیوانی نشان داده اند که مانگیفرین ممکن است سلولهای قلبی را در برابر التهاب ، استرس اکسیداتیو و آپوپتوز (مرگ سلولی کنترل شده) محافظت کند . علاوه بر این ، ممکن است کلسترول خون ، تری گلیسیریدها و سطح اسیدهای چرب آزاد را کاهش دهد . در حالی که این یافته ها امیدوار کننده است ، تحقیقات و بررسی ها در مورد مانگریفرین و سلامت قلب در انسان در حال حاضر فاقد است. بنابراین ، مطالعات بیشتری قبل از شروع درمان به عنوان درمان توصیه می شود.

_____________________________________________________

بیشتر بخوانید : فواید اعجاب انگیز سلامتی تمشک

_____________________________________________________

 

فواید

 

بهبود سلامت دستگاه گوارش

انبه دارای چندین ویژگی است که آن را برای سلامتی هضم بسیار عالی می کند. برای یک ، این شامل گروهی از آنزیم های گوارشی به نام آمیلاز است. آنزیم های گوارشی مولکول های بزرگ مواد غذایی را تجزیه می کنند تا به راحتی جذب شوند. آمیلازها کربوهیدرات های پیچیده را به قندهایی مانند گلوکز و مالتوز تجزیه می کنند. این آنزیم ها در انبه های رسیده فعال تر هستند ، به همین علت از شیرینی های نارس شیرین تر هستند .  علاوه بر این ، از آنجا که انبه حاوی آب و فیبر غذایی زیادی است ، ممکن است به حل مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال نیز کمک کند . طبق یک مطالعه چهار هفته ای در بزرگسالان مبتلا به یبوست مزمن نشان داد که خوردن انبه روزانه در تسکین علائم بیماری نسبت به یک مکمل حاوی مقدار مشابه فیبر محلول کاملا مؤثرتر است . این نشان می دهد که انبه به غیر از فیبر غذایی که به سلامت گوارش کمک می کند اجزای دیگری نیز دارد.

 


بیشتر بخوانید : هر آنچه باید در مورد فواید شگفت انگیز پاپایا بدانید.


بهبود سلامت پوست و مو

انبه سرشار از ویتامین C است که باعث تقویت مو و پوست سالم می شود .این ویتامین برای ساخت کلاژن کاملا ضروری می باشد .  پروتئینی که به پوست و مو شما ساختار می بخشد . کلاژن به پوست شما شکوفه می بخشد و با چروک و چروک پوست مبارزه می کند .علاوه بر این ، انبه منبع خوبی از ویتامین A است که رشد مو و تولید سبوم را تشویق می کند ، مایعی که به مرطوب کردن پوست سر کمک می کند تا موهای شما را سالم نگه دارد .علاوه بر این ، ویتامین A و سایر رتینوئیدها به پوست شما مهاجرت می کنند و از آن در برابر خورشید محافظت می کنند . گذشته از ویتامین های A و C ، انبه دارای مقدار زیادی پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. این آنتی اکسیدان ها در محافظت از فولیکول های مو در برابر صدمه در برابر استرس اکسیداتیو نیز کمک شایانی می کنند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *