راهکارهای داشتن ظاهری سالم با افزایش سطح کلاژن

در حقیقت همانطور که اکثر اشخاص میدانند ، کلاژن پروتئین مهمی است که بدن برای جوان و سالم نگه داشتن پوست به آن نیاز دارد .

به طور کلی چندین روش طبیعی و غیرتهاجمی عالی برای تقویت کلاژن وجود دارد ، اما افسانه های مختلفی نیز پیرامون آن وجود دارد .

بنابراین افراد ممکن است بخواهند قبل از افزودن هر نوع درمان کلاژن به برنامه های شخصی خود ، در مورد گزینه های زیادی برای تقویت کلاژن خود بدانند .

 

اطلاعات اساسی داشتن ظاهری سالم با افزایش سطح کلاژن

 راه های تقویت کلاژن

 

کلاژن چیست؟

در واقع بدن با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند و باعث چین و چروک و سفتی مفاصل می شود .

همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که کلاژن رایج ترین و فراوان ترین نوع پروتئین در بدن است .

این ماده در اصل در بسیاری از بافت های عضلات ، استخوان ها ، تاندون ها ، رگ های خونی و دستگاه گوارش یافت می شود .

با این وجود ، وقتی مردم در مورد اهمیت کلاژن صحبت می کنند ، به طور کلی اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند ، به مزایای آن برای پوست اشاره می کنند .

 

کلاژن چه کاری برای پوست انجام می دهد؟

با افزایش سن ، بدن کلاژن کمتری تولید می کند .

این کمبود کلاژن منجر به علائم رایج پیری می شود .

در حالت کلی چین و چروک ، شل شدن پوست که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و سفتی مفاصل از علائم تولید کلاژن در بدن است .

بنابراین وقتی سطح کلاژن زیاد باشد ، پوست نرم ، صاف و سفت است .

در نهایت کلاژن به سلول های پوست کمک می کند تا خود را تجدید و ترمیم کنند .

کلاژن همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند .

به همین دلیل است که کلاژن به عنوان یک ماده مهم برای مراقبت از پوست در طول سال ها دیده می شود .

 

 

راه های فوق العاده تقویت کلاژن

بطور کلی روش های زیادی برای افزایش سطح کلاژن وجود دارد .

فرد به سادگی می تواند غذای متفاوتی به رژیم غذایی خود اضافه کند ، مکمل مصرف کند یا یک تمرین جدید به برنامه روزانه خود اضافه کند .

 

1) ویتامین C

در اصل همه ما میدانیم که ویتامین C یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها است .

به طور کلی بدن انسان نمی تواند ویتامین C بسازد ، بنابراین دریافت آن از رژیم غذایی بسیار مهم است .

زیرا ویتامین C بخش مهمی از یک رژیم غذایی مفید است و می توان آن را در غذاهایی مانند مرکبات و سبزیجات سبز برگ مشاهده کرد .

بررسی ها و تحقیقات از هند پوست اینترنتی مجله نشان می دهد که ویتامین C نیز نقش مهمی در حفاظت از پوست و ایجاد کلاژن در بدن ایفا می کند .

بنابراین بسیاری از شرکت های مراقبت از پوست دلیل خوبی ویتامین C را به کرم های محافظ خود اضافه می کنند .

بنابراین ویتامین C می تواند به عنوان مکمل مصرف شود و یا به پوست اضافه شود و در بسیاری از غذاها وجود دارد .

مرکبات ، سبزیجات برگ سبز ، پاپایا ، توت فرنگی و کلم بروکلی همگی سرشار از ویتامین C هستند.

 تقویت کلاژن

2) اسید هیالورونیک

در واقع اسید هیالورونیک یک ترکیب مهم برای کلاژن در پوست است .

این ماده غذایی در غذاهای غنی از اسیدهای آمینه مانند لوبیا ، سبزیجات ریشه ای و سویا یافت می شود .

بنابراین افزودن اسید هیالورونیک به رژیم غذایی از طریق غذا به راحتی می تواند به افزایش سطح کلاژن کمک کند .

اسید هیالورونیک نیز به عنوان مکمل در دسترس است .

 

3) جینسینگ

معمولا از جینسینگ قرن ها در طب سنتی استفاده می شده است .

مطالعه ای که در سال 2012 در ژورنال تحقیقات جینسینگ ارسال شد ، نشان داد که جینسینگ میزان کلاژن را در جریان خون افزایش می دهد .

همچنین جینسینگ دارای خواص ضد التهابی و ضد اکسیداتیو است .

محققان همچنین اشاره کردند که ممکن است جینسینگ بتواند از پیری سلول های پوست جلوگیری کند.

در نتیجه جینسینگ اغلب به صورت چای ، تنتور و مکمل یافت می شود .

 

4) ژل آلوئه ورا

مردم اغلب از ژل آلوئه ورا برای درمان پوست پس از آفتاب سوختگی یا تسکین بثورات استفاده می کنند .

اما بررسی ها و تحقیقات جدید ارسال شده در پوست ، درمان های زیبایی نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است فواید بیشتری داشته باشد.

محققان به جای انتظار برای ظهور آسیب پوستی و درمان آن با آلوئه ورا موضعی ، به مردم عصاره ای از آلوئه به نام استرول های آلوئه را از طریق خوراکی دادند.

بنابراین نتایج حاکی ، نشان داد که تولید اسید هیالورونیک و کلاژن در شرکت کنندگان تقریباً دو برابر شده است .

همچنین کاهش چشمگیری در چین و چروک صورت وجود داشت .

به نظر می رسد که آلوئه سلول های صحیح را برای رشد تحریک می کند.

در نهایت ممکن است استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی آلوئه برای افراد بسیار مفید باشد.

می تواند به عنوان کرم موضعی استفاده شود و یا به عنوان مکمل خوراکی مصرف شود.

 تقویت کلاژن

5) آنتی اکسیدان

در مجموع آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که می توانند به بدن آسیب برسانند .

همه آنتی اکسیدان ها باعث افزایش تولید کلاژن نمی شوند ، اما به کلاژن موجود کمک می کنند تا بهترین کار ممکن را انجام دهد.

به طور کلی آنتی اکسیدان ها انواع مختلفی دارند که می توانند به روش های مختلف از پوست محافظت و جوان سازی کنند .

آنتی اکسیدان ها به وفور در طبیعت و غذا یافت می شوند .

طبق بررسی و تحقیق ارسال شده در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد ، غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند عبارتند از:

  • عصاره توت
  • عصاره انار
  • عصاره قهوه
  • گون
  • دارچین
  • بلوبری
  • عصاره شیرین بیان
  • روغنهای اساسی ریحان ، پونه کوهی ، و آویشن
  • چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که ممکن است به تجدید کلاژن و جوان سازی پوست کمک کند.

 

6) رتینول

رتینول نوع دیگری از آنتی اکسیدان است که معمولاً برای افزایش سطح کلاژن در پوست استفاده می شود. این ماده به افزایش طول عمر کلاژن کمک می کند و همچنین باعث مسدود شدن آنزیم های خاصی می شود که کلاژن را از بین می برد و این ماده را به بسیاری از کیت های مراقبت از پوست تبدیل می کند.

 

7) نور درمانی

برخی از درمان های پوستی ، مانند میکرودرمابراشن ، لایه برداری شیمیایی و لیزر مجدد باعث ایجاد عوارض می شوند.

پس از این درمان ها ، پوست به زمان زیادی برای بازیابی نیاز دارد.

طبق مطالعه ای در سمینارهای طب جلدی و جراحی ، نور درمانی قرمز راهی سریع و مطمئن برای افزایش کلاژن در پوست است.

معمولا ثابت شده است که نور درمانی قرمز یا نور درمانی با سطح لیزر (LLLT) باعث افزایش رشد کلاژن و بهبود چین و چروک و کشش پوست می شود .

نور درمانی قرمز یک روش غیر تهاجمی برای تقویت کلاژن است که هیچ عارضه ای ندارد .

بنابراین کیت های درمانی با نور قرمز از طریق پیشخوان در دسترس هستند و افراد می توانند این درمان را در خانه انجام دهند.

 مزایای مربوط به کلاژن

8) محافظت از پوست در برابر محیط

به طور کلی استفاده از ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر آسیب رساندن به نور خورشید و اشعه ماورا بنفش کمک می کند.

زیرا سلولهای پوستی همیشه در چرخه ایجاد و تخریب هستند .

با این وجود ، عواملی مانند محیط وجود دارد که اوضاع را بدتر می کند.

هوای سخت ، آلودگی ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و حتی ذرات گرد و غبار می تواند به پوست آسیب برساند.

سلولهای آسیب دیده باید جایگزین شوند ، که حتی باعث کاهش بیشتر سطح کلاژن می شود .

بنابراین یک راه حل آسان برای این کار تمیز نگه داشتن پوست است.

شستشو و لایه برداری روزانه می تواند به محافظت از کلاژن موجود در پوست کمک کند.

همچنین در روزهای آفتابی ، مردم همیشه باید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنند .

آنها همچنین باید هر زمان که ممکن است صورت خود را با کلاه محافظت کنند .

در روزهای بسیار روشن ، عینک آفتابی می تواند به محافظت از کلاژن ظریف اطراف چشم نیز کمک کند.

 

مزایا و افسانه های مربوط به کلاژن

یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد افزایش سطح کلاژن این است که می توانید آن را مستقیماً روی پوست بمالید .

سالهاست که کرم های بدن ، لوسیون ها ، پمادهای دارویی و مرطوب کننده های حاوی کلاژن ادعا می کنند که سطح کلاژن را افزایش می دهند.

با این حال ، در حقیقت ، مولکول های کلاژن برای عبور از لایه های زیرین پوست بسیار بزرگ هستند و هیچ کاربرد واقعی ندارند .

این بدان معنی است که برخی از کرم های موجود در بازار که حاوی کلاژن هستند ممکن است اتلاف پول باشد.

افسانه دیگر پیرامون کلاژن ، عمل افزودن کلاژن به یک فنجان قهوه صبحگاهی است ، بنابراین به عنوان مکمل عمل می کند.

بررسی ها و تحقیقات ارسال شده در Drug Design ، Development و Therapy نشان داده است که کافئین در واقع تأثیر منفی بر روند پیری پوست دارد .

این می تواند به این معنی باشد که کلاژن اضافه شده به یک فنجان قهوه ممکن است به راحتی آسیب ناشی از کافئین را به حداقل برساند.

در نهایت اگر سلامت کلاژن و پوست یک نگرانی اصلی است ، بهتر است افراد از مصرف کافئین به طور کامل خودداری کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *