فواید اعجاب انگیز گلابی

گلابی میوه ای ملایم و شیرین با مرکز فیبر عالی می باشد.

گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های اساسی ، ترکیبات گیاهی و فیبر غذایی است.

آنها همه این مواد مغذی را در بسته 100 کالری بدون چربی ، بدون کلسترول بسته بندی می کنند.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ، مصرف گلابی می تواند از کاهش وزن حمایت کند و خطر ابتلا به سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد .

در این مقاله ، ما به تجزیه مواد مغذی گلابی و نگاهی عمیق به فواید احتمالی آن می پردازیم. ما همواره نکاتی در مورد چگونگی ترکیب بیشتر گلابی ها در رژیم غذایی ارائه می دهیم و برخی از عوارض بالقوه سلامتی در مصرف آنها را ذکر می کنیم.

در حقیقت این ویژگی بخشی از مجموعه مقالات در مورد فواید سلامتی غذاهای محبوب است.

 

 

فواید بالقوه و چشمگیر گلابی

فیبر موجود در گلابی ممکن است به بهبود سلامت روده کمک کند.
مصرف انواع میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به چندین وضعیت بهداشتی را کاهش دهد.

گلابی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آنها مقدار قابل توجهی فیبر و سایر مواد مغذی ضروری را تأمین می کنند و می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و شرایط خاص روده کمک کنند.

در بخش های زیر به مزایای سلامتی خاصی که گلابی ها ارائه می دهند نگاهی می کنیم.

 

فواید گلابی

1) سرشار از فیبر

دفتر پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت دستورالعمل کافی برای مصرف فیبر را برای فیبر تهیه کرده است.

آنها توصیه می كنند كه مردان زیر 50 سال ، بسته به سن ، 30.8 تا 33.6 گرم (گرم) در روز مصرف كنند .

برای زنان زیر 50 سال ، بسته به سن ، میزان مصرف توصیه شده 25.2 تا 28 گرم در روز است.

برای بزرگسالان بالای 50 سال ، این توصیه برای مردان 28 گرم در روز و برای زنان ماده 22.4 گرم در روز است.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات روشی نسبتاً آسان برای افزایش مصرف فیبر است.

به عنوان مثال ، فقط یک گلابی به اندازه متوسط ​​6 گرم فیبر تهیه می کند ، که تقریباً 24٪ از هوش مصنوعی روزانه برای خانم های زیر 50 سال است.

گلابی حاوی فیبر محلول به نام پکتین است که باکتری های روده را تغذیه می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

در حقیقت ، وزارت كشاورزی آمریكا (USDA) نشان می دهد كه دریافت فیبر كافی باعث تقویت عملکرد روده می شود و می تواند بعد از غذا احساس پر بودن را افزایش دهد.

همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی در فرد کاهش یابد و کل کلسترول آنها کاهش یابد.

تقویت کامل بعد از وعده های غذایی می تواند از کاهش وزن حمایت کند ، زیرا فرد احساس کمتری نسبت به میان وعده های غذایی می کند.

در واقع ، یک مطالعه مربوط به سال 2015 باعث افزایش مصرف فیبر با افزایش کاهش وزن برای مبتلایان به چاقی شد .

همچنین ، یک بررسی دیگر در سال 2013 بر روی مطالعات انجام شده در انسان نشان داد که فیبر رژیم غذایی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی و التهاب نقش داشته باشد.

همواره ممکن است خطر ابتلا به شرایط التهابی مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، سرطان و چاقی را کاهش دهد.

 

 

2) درمان دیورتیکولوز

دیورتیکولیت در شرایطی رخ می دهد که کیسه های شکوفه در روده بزرگ به نام دیورتیکولوز ایجاد می شوند و باعث ایجاد عفونت و التهاب می شوند.

محققان بر اساس تحقیقات و بررسی های یک مطالعه آینده نگر در سال 2014 از 690.075 زن در انگلستان نشان داد که دریافت فیبر می تواند خطر دیورتیکولوز را کاهش دهد.

با این وجود ، نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند که منابع مختلف فیبر تأثیرات متفاوتی بر خطر دیورتیکولوز دارند.

با این حال ، طبق یک مطالعه قبلی از سال 2012 نشان داد که دریافت فیبر هیچ تاثیری در برابر دیورتیکولوز موجود که باعث ایجاد علائم نمی شود.

در حقیقت مشخص نیست که فیبر کدام مکانیسم خطر دیورتیکولوز را کاهش می دهد. تحقیقات و بررسی های  بیشتر در این زمینه کاملا ضروری است.

 

 

3) کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

بر اساس یک مطالعه در مورد گلابی از سال 2019 نشان داد که مبتلایان به سندرم متابولیک که به مدت 3 ماه دو گلابی در روز می خورند ، شاهد کاهش متوسط ​​فشار خون سیستولیک و فشار نبض بودند .

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است.

 

 


بیشتر بخوانید : فواید بی نظیر و چشمگیر موز


انواع گلابی

4) سم زدایی

حرکات منظم و کافی روده برای دفع روزانه سموم موجود در صفرا و مدفوع بسیار مهم است.

گلابی مقدار زیادی آب دارد. این کمک می کند تا مدفوع نرم شود و دستگاه هضم سموم را کاملا شستشو دهد.

طبق یک بررسی منظم از مزایای سلامتی گلابی در سال 2015 نشان داد که اثر ملین آنها از فیبر و میزان فروکتوز زیاد آنها ناشی می شود.

فروکتوز یک قند طبیعی است که در بیشتر میوه ها رخ می دهد.

 

 

5) مبارزه با رادیکال های آزاد

گلابی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C ، ویتامین K و مس است .

این مواد شیمیایی با اثرات رادیکال های آزاد مخالف هستند و سلول ها را از آسیب هایی که می توانند ایجاد کنند ، محافظت می کنند.

رادیکال های آزاد هنگامی که بدن مواد غذایی را به انرژی تبدیل می کند و می توانند در رشد سرطان نقش بسزایی داشته باشند ایجاد می شوند.

 

 

6) کمک به کاهش وزن

گلابی کم کالری ، پر آب است و با فیبر بسته بندی می شود.

این ترکیب آنها را به یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می کند ، زیرا فیبر و آب می توانند به شما در حفظ سلامت کمک کنند .

وقتی پر شد ، به طور طبیعی کمتر مستعد خوردن غذا هستید.

در یک مطالعه 3 ماهه ، 40 بزرگسال که روزانه 2 گلابی می خورند ، از دور کمر تا 1.1 اینچ (2.7 سانتی متر) از دست دادند.

علاوه بر این ، یک مطالعه 2 ماهه نشان داد زنانی که روزانه 3 گلابی به رژیم معمول خود اضافه می کنند ، به طور متوسط ​​1.9 پوند (84/0 کیلوگرم) از دست دادند.

آنها همچنین در پروفایل لیپیدها ، نشانگر سلامت قلب ، پیشرفت هایی را مشاهده کردند .

بنابراین خوردن گلابی به طور مرتب ممکن است به دلیل مقادیر زیاد آب و فیبر آنها احساس راحتی کند.

به نوبه خود ، این ممکن است به شما در کاهش وزن نیز کمک شایانی کند.

 

ارزش غذایی گلابی

طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی USAA FoodData Central ، یک گلابی متوسط با وزن 178 گرم حاوی موارد زیر است:

  • 101 کالری
    0.249 گرم چربی
    27.1 گرم کربوهیدرات شامل 17.4 گرم شکر و 5.52 گرم فیبر
    1 گرم پروتئین

گلابی همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله:

  • ویتامین سی
    ویتامین K
    پتاسیم

آنها همچنین مقادیر کمتری از:

  • کلسیم
    اهن
    منیزیم
    ریبوفلاوین
    ویتامین B6
    فولات

گلابی ، به ویژه آنهایی که پوست قرمز دارند ، حاوی کاروتنوئیدها ، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها نیز هستند.

اینها ترکیبات گیاهی هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند و همچنین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

در واقع ، در سال 2011 ، مطالعه طولی بالتیمور سالخوردگی نشان داد که گلابی جزء بهترین عوامل فلاونوئیدها در رژیم غذایی است.

 


بیشتر بخوانید : هر آنچه باید در مورد فواید شگفت انگیز پاپایا بدانید.


 

انواع گلابی

بیش از 3000 نوع گلابی در سراسر جهان وجود دارد. از نظر اندازه ، شکل ، شیرینی و وضوح آن متفاوت است.

برخی از انواع متداول گلابی در ایالات متحده شامل موارد زیر است:

  • بوس
  • طنز
  • برجسته
  • کنکورد
  • اسكل
  • استارکریمسون
  • سبز آنجو
  • قرمز آنجو
  • بارتلت
  • بارت بلت

افرادی که می خواهند رژیم غذایی خود را شامل گلابی کنند ، باید از مواد مغذی محلی در مورد بهترین نوع گلابی برای سلیقه خود بپرسند.

 

توصیه های مربوط به رژیم غذایی

گلبرگ هنگام رسیدن درخت نمی رسد.

برای بهترین طعم ، اجازه دهید گلابی ها در یک منطقه گرم و آفتابی به مدت چند روز برسند ، یا تا زمانی که گردن گلابی به شما فشار وارد کند.

تبرید روند رسیدن را متوقف می کند.

برخی از این دستور العمل های سالم و خوشمزه که متخصصان رژیم های غذایی ثبت نام کرده اند را امتحان کنید:

  • کره گلابی
  • بلغور جو دوسر پخته شده گلابی
  • quinoa گلابی زنجبیل خرد می شود

گلابی همچنین در آب میوه ها و اسموتی ها بسیار خوب عمل می کند.

افراد همچنین می توانند آنها را خام بخورند.

عوارض گلابی

 

عوارض گلابی

بسیاری از میوه ها از جمله گلابی حاوی مقدار بیشتری فروکتوز نسبت به گلوکز هستند.

این باعث می شود آنها به یک غذای FODMAP زیاد تبدیل شوند .

FODMAP مخفف الیگوساکاریدهای قابل تخمیر ، دی سکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است.

اینها همه اشکال کربوهیدرات های زنجیره کوتاه قابل تخمیر هستند.

رژیم کم در این نوع کربوهیدرات ها می تواند علائم هضم شایع را برای افراد حساس به FODMAP کاهش دهد.

به عنوان مثال ، یک رژیم غذایی حاوی FODMAP ممکن است در برخی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) باعث افزایش گاز ، نفخ ، درد و اسهال شود .

به همین دلیل ، افراد مبتلا به IBS باید قبل از مصرف گلابی در رژیم غذایی با یک متخصص تغذیه صحبت کنند.

الگوی کلی غذا خوردن یک فرد مهمترین عامل رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامتی مناسب است.

بهتر است رژیم غذایی با تنوع میل کنید تا این که روی غذاهای فردی متمرکز شوید.

در حقیقت ، گلابی به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل می تواند تأثیر بسیار خوبی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *