فواید فوق العاده فلفل دلمه ای برای سلامتی

Bell Peppers یا فواید سلامتی فلفل دلمه ای 

فلفل بل (Capsicum annuum) میوه هایی هستند که به خانواده شبدر تعلق دارند. آنها مربوط به فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و نانوا هستند که همگی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. فلفل دلمه ای یا کپسولیوم نیز نامیده می شود ، فلفل دلمه ای را می توان به صورت خام یا پخته میل کرد. فلفل دلمه ای همانند نزدیکانشان ، فلفل های فلفل قرمز گاهی خشک و پودر می شوند. در این حالت به آنها پاپریکا گفته می شود. آنها حاوی کالری کم و به استثنایی سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند و آنها را علاوه بر این به یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند. فلفل بلنگ به رنگ های مختلفی از جمله قرمز ، زرد ، نارنجی و سبز به چشم می خورد ، غیر قابل توصیف است. فلفل های سبز و نارس دارای طعمی کمی تلخ هستند و به اندازه آنهایی که کاملا رسیده شیرین نیستند . همچنین در این مبحث می خواهیم شما را با تاثیر بی نظیر آن بیشتر آشنا کنیم .

 

عوارض فلفل دلمه ای

 

ارزش غذایی

فلفل دلمه ای تازه و خام عمدتا از آب تشکیل شده است . بقیه کربوهیدرات ها و مقادیر کمی پروتئین و چربی هستند. مواد مغذی اصلی در 3.5 اونس (100 گرم) فلفل قرمز خام و قرمز است :

• کالری: 31
• آب: 92٪
• پروتئین: 1 گرم
• کربوهیدرات: 6 گرم
• شکر: 4.2 گرم
• فیبر: 2.1 گرم
• چربی: 0.3 گرم
• کربوهیدرات

فلفل بل یا همان فلفل دلمه ای در درجه اول از کربوهیدرات تشکیل شده است ، که بیشتر کالری آنها را تشکیل می دهد ، 3/5 اونس (100 گرم) دارای 6 گرم کربوهیدرات هستند. کربوهیدرات ها اکثرا قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز هستند که وظیفه طعم شیرین فلفل های رسیده را دارند. فلفل بل همچنین حاوی مقادیر کمی فیبر ، 2٪ وزن تازه است. کالری موجود در کالری ، منبع فیبر بسیار خوبی است .

 

ویتامین ها و مواد معدنی

فلفل بلغور دارای ویتامین ها و مواد معدنی متنوعی است .

  • ویتامین C. یک فلفل قرمز متوسط به اندازه 169٪ از منابع روزانه مرجع (RDI) را برای ویتامین C فراهم می کند ، و آن را به یکی از غنی ترین منابع غذایی این ماده مغذی ضروری تبدیل می کند.
  • ویتامین B6. پیریدوکسین رایج ترین نوع ویتامین B6 است که خانواده ای از مواد مغذی برای تشکیل گلبول های قرمز مهم هستند.
  • ویتامین K1. نوعی ویتامین K ، که به عنوان فیلوکلینون نیز شناخته می شود ، K1 برای لخته شدن خون و سلامتی استخوان ها اهمیت دارد.
    پتاسیم این ماده معدنی اساسی ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
    فولات همچنین به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود ، فولات عملکردهای مختلفی در بدن شما دارد. مصرف کافی فولات در دوران بارداری بسیار مهم است .
  • ویتامین E. یک ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای اعصاب و ماهیچه های سالم است. بهترین منابع غذایی این ویتامین محلول در چربی روغن ها ، آجیل ها ، دانه ها و سبزیجات است.
  • ویتامین A. فلفل قرمز زنگ قرمز سرشار از ویتامین A (بتاکاروتن) است ، که بدن شما را به ویتامین A تبدیل می کند.

 

سایر ترکیبات گیاهی

فلفل بلغور سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف ، به ویژه کاروتنوئیدها است ، که در نمونه های رسیده بسیار فراوان هستند .

ترکیبات اصلی موجود در فلفل رنگ دار عبارتند از:

• کپسانتین به خصوص در فلفل قرمز رنگ قرمز ، کپسانتین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که مسئول رنگ قرمز درخشان آنهاست ویلاکسانتین این ترکیب رایج ترین آنتی اکسیدان کاروتنوئید موجود در فلفل زرد رنگ است.
• لوتین در حالی که فلفل های سبز رنگ و غیر پخته شده فراوان است ، لوتئین از فلفل های رنگ رسیده وجود ندارد. مصرف کافی لوتئین ممکن است سلامت چشم را بهبود بخشد .
• کوئرستین مطالعات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان پلی فنول ممکن است برای جلوگیری از برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان مفید باشد .
• لوتولین به طور مشابه با کوئرستین ، لوتئولین یک آنتی اکسیدان پلی فنول است که ممکن است انواع مختلفی از اثرات سلامتی را داشته باشد .

 

خواص فلفل دلمه ای

مانند بیشتر غذاهای گیاهی کامل ، فلفل دلمه ای غذایی سالم محسوب می شود. مصرف زیاد میوه و سبزیجات با کاهش خطر بسیاری از بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است. علاوه بر این ، فلفل دلمه ای ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی دیگر داشته باشد.

 

1) سلامتی چشم

شایع ترین انواع نقص بینایی شامل انحطاط ماکولا و آب مروارید است که عمده ترین علل آن پیری و عفونت است
با این حال ، ممکن است تغذیه نیز نقش مهمی در ایجاد این بیماری ها داشته باشد. لوتئین و زاكزانتین ، كاروتنوئیدها كه در مقادیر نسبتا زیادی در فلفل دلمه ای وجود دارند ، ممكن است سلامتی چشم را هنگام مصرف در مقادیر مناسب بهبود بخشد . در واقع ، آنها از شبکیه شما ، دیواره داخلی حساس به نور چشم شما ، در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند . بر اساس تعدادی از مطالعات و تحقیقات بررسی شده ، نشان می دهد که مصرف منظم مواد غذایی غنی از این کاروتنوئیدها ممکن است خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد .
بنابراین ، اضافه کردن فلفل دلمه ای به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش خطر بینایی شما کمک شایانی  کند.

 

2) تامین مواد مغذی برای جنین

محققان و متخصصان تغذیه به خانم‌ های باردار توصیه می‌کنند که فولات استفاده کنند ، چون مواد مغذی لازم را به جنین می‌رساند . برای رشد مناسب جنین ، می ‌توانید فلفل دلمه‌ای مصرف کنید که مواد مغذی و البته فولات کاملا  فراوانی دارد . طبق اطلاعات و بررسی های انجام شده گفته می‌شود مصرف فلفل دلمه‌ ای خام یا پخته طی دوران حاملگی برای خانم ‌های باردار کاملا تاثیر کذار است ، با این وجود ، توصیه می‌شود طی دوره ی بارداری ، پیش از تغییر رژیم غذایی خود ، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

3) کمک به کاهش وزن

سبزیجات گوناگون می ‌توانند کربوهیدرات ‌هایی را که مصرف می ‌کنید ، به انرژی ها تبدیل کنند. به این ترتیب، کربوهیدرات ‌های بد که عمدتا منجر به اضافه ‌وزن می ‌شوند، تاثیری روی بدن شما نمی ‌گذارند. خاصیت فلفل دلمه ای زیاد است ، ولی دارای کالری کمی هستند و اصلا چربی ندارد . بنابراین توصیه می‌شود، آن را در رژیم غذایی خود اضافه کنند . فلفل دلمه‌ ای انتخاب کاملا خوبی برای مغذی و رنگارنگ کردن سالاد هایتان  می باشد .

4) پیشگیری از کم خونی

کم خونی یک بیماری شایع است که با کاهش توانایی خون شما در حمل اکسیژن وجود دارد. یکی از شایع ترین دلایل کم خونی فقر آهن است که عمده ترین علائم آن ضعف و خستگی است. فلفل قرمز بلغورها نه تنها منبع مناسبی از آهن هستند ، بلکه از نظر استثنایی سرشار از ویتامین C نیز هستند که باعث افزایش جذب آهن از روده شما می شود . در حقیقت ، یک فلفل قرمز با اندازه متوسط ممکن است حاوی 169٪ از RDI برای ویتامین C  باشد. جذب آهن رژیم غذایی هنگام مصرف میوه یا سبزیجات با ویتامین C به میزان قابل توجهی افزایش می یابد . به همین دلیل ، خوردن فلفل دلمه ای خام در کنار غذاهای غنی از آهن ، مانند گوشت یا اسفناج ، ممکن است به افزایش ذخیره آهن بدن شما کمک کند و خطر کم خونی را کاهش می دهد.

 

5) ضدپیری

برای جلوگیری از آسیب ‌های بالقوه به سلول‌ ها و بافت ‌های پوستی که منجر به شل شدن، خشک شدن و آسیب به پوست، و همچنین ایجاد چین ‌وچروک می‌شوند، آنتی‌اکسیدان لازم است . متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند موادغذایی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ، همچون فلفل دلمه ‌ای می تواند حاوی آنتی اکسیدان قوی باشد . سبزیجات منبع ویتامین C هم هستند و اگر مرتب مصرف شوند، این ترکیب ‌ها عوامل در ارتباط با پیری زودرس را از بین می ‌برند. ویتامین C موجود به بهترین دوست پوست معروف است، چون وارد منافذ پوست می‌شود  و بافت‌های مرده را جوان ‌سازی می‌کند . این فرآیند منجر به پوست جوانی می‌شود که هیچ نقطه ی تیره و چین‌وچروک زودرسی ندارد.

 

6) کمک به سلامت دستگاه تنفسی

مصرف فلفل دلمه‌ای به هر شکلی، می‌تواند برای سلامت دستگاه تنفسی کاملا مفید باشد. مواد مغذی همچون پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C، با عواملی مبارزه می‌کنند که منجر به مشکلات تنفسی مختلف همچون آسم، عفونت ریه، آمفیزم و غیره می ‌شوند . اما اگر مشکلات تنفسی شدیدی دارید، توصیه می‌شود قبل از مصرف فلفل دلمه‌ ای حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید .


بیشتر بخوانید : فواید بی نظیر کاهو رومی چیست؟


عوارض جانبی فلفل دلمه ای

فلفل بلنگ به طور کلی سالم و قابل تحمل است ، اما برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. به گفته بررسی ها و تحقیقات محققان ، دارای آلرژی بسیار نادر است. با این وجود ، برخی از افرادی که به آلرژی گرده حساس هستند ، ممکن است به دلیل واکنش متقاطع آلرژیک نسبت به فلفل دلمه ای حساس باشند ،
واکنش متقاطع آلرژیک ممکن است بین برخی غذاها اتفاق بیفتد زیرا ممکن است حاوی همان آلرژن ها ، یا آلرژن های مشابه در ساختار شیمیایی باشند .

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *