گوشت قرمز برای سلامتی خوب است یا بد؟

گوشت قرمز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای یک رژیم سالم و متعادل ضروری هستند. با این وجود ، در سال های اخیر شهرت آن به شدت لخته شده است ، با مطالعات انجام شده حاکی است که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش دهد. اما آیا واقعاً برای ما بد است؟ ما در این مقاله به بررسی آن نیز می پردازیم.

 

در طی 4 دهه گذشته میزان مصرف گوشت قرمز در ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است. گوشت قرمز به عنوان هر گوشتی که از ماهیچه پستانداران حاصل شود تعریف شده است . این شامل گوشت گاو ، گوسفند ، گوشت خوک ، بز و گوساله است. برای بسیاری از خانواده ها ، گوشت قرمز جزء مواد غذایی محسوب می شود ، به طوری که برخی از ما به طور روزانه گوشت گاو ، گوسفند و گوشت خوک را در انواع مختلف مصرف می کنیم. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته ، تخمین زده می شود که یک فرد متوسط ​​در ایالات متحده حدود 106.6 پوند گوشت قرمز مصرف کرده باشد. اگرچه این ممکن است مصرف زیادی به نظر برسد ، اما از میانگین 145.8 پوند مصرف شده برای سرانه در سال 1970 کاهش قابل توجهی دارد. تنها طی 10 سال گذشته ، مصرف گوشت قرمز در هر شخص حدود 10 پوند کاهش یافته است ، به طوری که در سال 2014 شاهد کمترین میزان مصرف گوشت قرمز از سال 1960 ، فقط 101.7 پوند برای هر نفر بود.

 

اما چرا بسیاری از ما گوشت قرمز را قطع می کنیم؟

گوشت

تغییر به سمت غذاهای گیاهی

براساس بررسی ها و نظرسنجی هریس پال در سال 2016 ، تقریباً 8 میلیون بزرگسال در ایالات متحده گیاهی وگان هستند و نگرانی ها در مورد رفاه حیوانات عامل اصلی آن است. با این وجود، به نظر می رسد که میلیون ها نفر دیگر ما از غذاهای گیاهی بر روی محصولات گوشتی استفاده کنند ، زیرا ما معتقدیم که آنها دارای سلامتی بیشتری هستند. هریس نظرسنجی سال 2016 نشان داد که 37 درصد از بزرگسالان آمریکایی همیشه یا بعضی اوقات هنگام غذا خوردن از وعده های گیاهی استفاده می کنند ، 36٪ از این موارد دلایل سلامتی برای انتخاب خود ذکر می کنند.

همچنین تعدادی از تحقیقات و یافته ها نشان داده اند که وقتی بحث سلامتی می شود ، یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه راهی است که باید انجام شود. در دسامبر سال 2016 ، مقاله ای از آكادمی تغذیه و رژیم های غذایی ادعا كرده است كه رژیم غذایی مبتنی بر گیاه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 62 درصد كاهش دهد ، همچنین خطر حمله قلبی و سكته مغزی را كاهش دهد . این تنها مزایای سلامتی ناشی از رژیم های غذایی گیاهی نیست که ما را از گوشت قرمز دور می کند ، بلکه عوارض سلامتی ناشی از خوردن گوشت قرمز است. ما نگاهی می اندازیم که برخی از این عوارض چیست؟

 

سرطان

هنگامی که صحبت از مصرف گوشت قرمز می شود ، سرطان ممکن است اثبات شده ترین علامت سلامتی باشد. در اکتبر سال 2015 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه گوشت قرمز احتمالاً برای انسان سرطان زا است ، به این معنی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

علاوه بر این ، WHO نتیجه گیری کرد که گوشت های فرآوری شده ، تعریف شده به عنوان گوشتی که از طریق نمکی ، پخت ، تخمیر ، سیگار کشیدن یا سایر فرایندها به منظور افزایش عطر و طعم یا بهبود حفظ و ترقی تبدیل شده اند ، برای انسان سرطان زا است ، به این معنی که شواهد کافی وجود دارد مصرف گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. همواره طبق گفته WHO ، مصرف زیاد گوشت فرآوری شده با خطر بیشتری برای سرطان روده بزرگ همراه است.

برای دستیابی به این نتیجه گیری ، کارگروه بین المللی تحقیقات WHO ، بیش از 800 مطالعه را بررسی کرده است که اثرات گوشت قرمز و فراوری شده بر انواع سرطان را ارزیابی کرده است. آنها دریافته اند که هر بخش 50 گرم گوشت فرآوری شده ، که در درجه اول شامل گوشت خوک یا گوشت گاو است ، روزانه 18 درصد خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

 

تصور می شود آشپزی گوشت قرمز در دماهای بالا ، از جمله سرخ کردن یا کباب کردن ، مثلاً ، چیزی است که به افزایش خطر سرطان کمک می کند. طبق گفته موسسه ملی سرطان ، بخشی از موسسه ملی بهداشت (NIH) ، پختن گوشت در دماهای بالا می تواند منجر به تولید آمین های هتروسیکلیک (HCAs) و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAHs) شود . با این وجود ، گزارش WHO نتیجه گرفت که نقش HCAs و PAHs در خطر ابتلا به سرطان انسان کاملاً درک نشده است ، و از بررسی آنها ، داده های کافی برای تعیین اینکه آیا نحوه پختن گوشت بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می گذارد ، وجود ندارد.

نارسایی کلیه

تخریب کلیه ، به موجب آن کلیه ها دیگر قادر به فیلتر مواد زاید و آب از خون نیستند ، تخمین زده می شود بیش از 661000 نفر در ایالات متحده مبتلا شوند .

دیابت و فشار خون بالا از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است ، اما در ژوئیه سال 2016 ، یک مطالعه نشان داد که مصرف گوشت قرمز ممکن است یک عامل خطر باشد. این مطالعه که در مجله انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شده است ، حاکی از ارتباط وابسته به دوز بین مصرف گوشت قرمز و خطر نارسایی کلیه است. بررسی ها و یافته های ما نشان می دهد که این افراد هنوز هم می توانند میزان پروتئین را حفظ کنند ، اما تغییر در منابع گیاهی را در نظر بگیرند. با این حال ، اگر آنها هنوز هم به خوردن گوشت ، ماهی، صدف و مرغ را جایگزین های بهتری برای گوشت قرمز می کنند.

 

بیماری قلبی

بیماری های قلبی همچنان قاتل شماره یک در ایالات متحده است و سالانه مسئول مرگ و میر حدود 610،000 نفر در این کشور است. یک رژیم غذایی ناسالم ، پر چربی اشباع و کلسترول ، یک عامل خطرناک شناخته شده برای بیماری های قلبی است. تعدادی از مطالعات حاکی از آن است که گوشت قرمز در آن دسته قرار می گیرد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. برخی مطالعات مصرف گوشت قرمز را با بیماری های قلبی مرتبط دانسته اند. به عنوان مثال یک مطالعه بیش از 37000 مرد از سوئد در سال 2014 نشان داد كه مردانی كه بیش از 75 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز مصرف می كنند در مقایسه با افرادی كه روزانه زیر 25 گرم مصرف می كنند ، در معرض خطر 1.28 برابر بیشتر از نارسایی قلبی قرار دارند.

 


بیشتر بخوانید : هر آنچه لازم است راجع به تیامین یا ویتامین B1 بدانید.


 

همچنین مطالعه دیگری که در سال 2013 منتشر شد ، از ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و افزایش خطر بیماری قلبی خبر داد ، اما این پیوند به چربی اشباع نشده و کلسترول گوشت قرمز نسبت داده نشده است. دانشمندان و محققان از دانشگاه کلمبیا در نیویورک دریافتند که باکتری های روده ترکیبی را در گوشت قرمز به نام L،carnitine هضم می کنند و آن را به ترکیبی به نام trimethylamine-N-oxide (TMAO) تبدیل می کنند.

همواره محققان در موش ها دریافتند كه TMAO منجر به ایجاد آترواسكلروز می شود ، شرایطی كه با ایجاد مواد چربی در شریان ها ایجاد می شود و می تواند منجر به حمله قلبی و سكته مغزی شود. اگرچه بررسی ها و مطالعات متعددی در ارتباط با مصرف گوشت قرمز با سلامت قلب ضعیف وجود دارد ، تحقیقات دیگر این انجمن را به چالش می کشد. بنابراین مطالعه اخیر توسط محققان از دانشگاه پوردو در غرب لافایت است ، برای مثال، دریافتند که خوردن 3 اونس گوشت قرمز سه بار در هفته به افزایش عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی منجر نمی شود.

 

دیورتیکولیت

دیورتیکولیت شرایطی است که به واسطه آن التهاب در یک یا چند کیسه که به دیواره روده بزرگ خط می زنند ، که به آن دیورتیکول گفته می شود ، رخ می دهد. این التهاب می تواند منجر به تعدادی از عوارض شدید از جمله آبسه ها ، سوراخ شدن روده بزرگ و پریتونیت (عفونت و تورم در آستر شکم) شود. در حالی که دلایل خاص دیورتیکولیت مبهم است ، پیشنهاد شده است که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. در اوایل ماه جاری ، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال گوت نشان داد که خوردن مقادیر زیاد گوشت قرمز نیز ممکن است احتمال ابتلا به دیورتیکولیت را افزایش دهد .

 

چه مقدار گوشت قرمز باید بخوریم؟

با وجود شواهد فراوان در مورد عوارض احتمالی سلامتی در مصرف گوشت قرمز ، توجه به این نکته مهم و اساسی است که گوشت قرمز پر از مواد مغذی است. به عنوان نمونه ، 100 گرم گوشت گاو خام خام حاوی حدود 25 درصد از مقدار روزانه توصیه شده ویتامین B3 ، و 32 درصد از میزان توصیه شده روزانه روی است.

گوشت قرمز همچنین از نظر آهن ، که بهتر از آهن حاصل از گیاهان جذب می شود ، ویتامین B6 ، سلنیوم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود است. هنوز هم ، بر اساس شواهد تا به امروز ، دستورالعمل های بهداشت عمومی محدودیت مصرف گوشت قرمز را توصیه می کنند. به عنوان مثال ، موسسه تحقیقات سرطان آمریكا ، توصیه می كند هر هفته بیش از 18 اونس گوشت قرمز پخته شده را مصرف كنید تا خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهد ، در حالی كه از گوشت های فرآوری شده باید كاملاً اجتناب شود.

با این حال ، در حالی که دستورالعمل های رژیمی رژیم غذایی 2015 و 2020 برای آمریکایی ها کاهش مصرف گوشت قرمز را توصیه می کند ، آنها حد روزانه را مشخص نمی کنند. به گفته دکتر کریستوفر وایلد ، مدیر IARC ، گزارش 2015 مربوط به مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر سرطان از توصیه های بهداشت عمومی برای محدود کردن مصرف گوشت قرمز حمایت می کند. با این وجود ، او خاطرنشان می کند که گوشت قرمز دارای ارزش غذایی است و این باید در تحقیقات آینده به منظور تعادل عوارض و مزایای خوردن گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده و ارائه بهترین توصیه های رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *