6 خاصیت اثبات شده سیر

آیا از خواص سیر چیزی می دانید ؟

 

“بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما باشد.”

اینها کلمات معروف پزشک یونانی باستان ، بقراط است ، که اغلب پدر پزشکی غربی خوانده می شود.

او در واقع برای معالجه انواع بیماریها از سیر تجویز می كرد.

علم مدرن اخیراً بسیاری از این تأثیرات درمانی مفید را تأیید کرده است.

 

در اینجا 6 فایده سلامتی سیر وجود دارد که توسط تحقیقات انسانی پشتیبانی می شوند.

 

1- سیر دارای ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

 

سیر یک گیاه در خانواده Allium (پیاز) است.

این ارتباط نزدیکی با پیاز ، پیاز و تره فرنگی دارد. هر بخش یک لامپ سیر را میخک می نامند. در حدود 10-20 میخک در یک لامپ واحد وجود دارد ، می دهید یا می گیرید.

سیر در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه یک ماده محبوب در پخت و پز است.

با این حال ، در طول تاریخ باستان ، اصلی ترین کاربرد سیر از نظر سلامتی و خواص دارویی آن بوده است.

استفاده از آن به خوبی توسط بسیاری از تمدن های بزرگ ، از جمله مصریان ، بابلی ها ، یونانی ها ، رومی ها و چینی ها ثبت شده است

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید سلامتی آن ناشی از ترکیبات گوگرد است که در هنگام خرد شدن یک میخک سیر ، خرد شده یا جویده می شود.

شاید مشهورترین آن معروف به آلیسین باشد. با این حال ، آلیسین ترکیبی ناپایدار است که پس از قطع یا خرد شدن ، فقط به طور خلاصه در سیر تازه موجود است

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از: دیالیل دی سولفید و اس-آلل سیستئین

ترکیبات گوگرد حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن شده و در تمام بدن حرکت می کند ، جایی که اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

 

2- سیر بسیار مغذی است و کالری کمی دارد

 

کالری موجود برای کالری ، سیر فوق العاده مغذی است.

یک میخک (3 گرم) سیر خام حاوی (5):

منگنز: 2٪ از ارزش روزانه (DV)

ویتامین B6: 2٪ از DV

ویتامین C: 1٪ DV

سلنیوم: 1٪ DV

فیبر: 0.06 گرم

مقادیر قابل توجهی کلسیم ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین B1

این دارای 4.5 کالری ، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات است.

سیر همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر است. در حقیقت ، تقریباً تقریباً تقریباً همه چیز مورد نیاز شما را شامل می شود.

 

خواص سیر

3- سیر می تواند با بیماری از جمله سرماخوردگی مبارزه کند

 

مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

یک مطالعه بزرگ 12 هفته ای نشان داد که یک مکمل روزانه سیر در مقایسه با دارونما 63 درصد از سرماخوردگی را 63 درصد کاهش می دهد

ميانگين طول علايم سرماخوردگي نيز 70٪ كاهش يافت ، از 5 روز در گروه دارونما به 1.5 روز در گروه سير.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مقدار بالای عصاره سیر پیر (2.56 گرم در روز) تعداد روزهای بیمار مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را 61٪ کاهش داده است

با این حال ، یک بررسی نتیجه گیری کرد که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است

علیرغم نداشتن شواهد قوی ، افزودن سیر به رژیم غذایی اگر اغلب دچار سرماخوردگی شوید ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

 

4- ترکیبات فعال موجود در سیر باعث کاهش فشار خون می شود

 

بیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی و سکته های مغزی بزرگترین قاتلان جهان هستند.

فشار خون بالا یا فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده این بیماری ها است.

مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تأثیر معنی داری در کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون بالا دارد

در یک مطالعه ، 600-1.500 میلی گرم عصاره سیر پیر به همان اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون در طی یک دوره 24 هفته ای مؤثربود

دوزهای مکمل برای داشتن اثرات مطلوب باید نسبتاً زیاد باشند. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار میخک سیر در روز است.

 

5- سیر سطح کلسترول را بهبود بخشده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

 

سیر می تواند کلسترول کل و LDL را کاهش دهد.

 

برای کسانی که کلسترول بالایی دارند ، به نظر می رسد مکمل های سیر حدود 15 تا 15 درصد کلسترول کل و / یا LDL را کاهش می دهد

با نگاهی به کلسترول LDL (“بد”) و HDL (“خوب”) ، سیر به نظر می رسد که LDL را پایین بیاورد اما تأثیر قابل توجهی در HDL ندارد

سطح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل شناخته شده خطرناک بیماری قلبی است ، اما به نظر می رسد سیر هیچ تاثیری در سطح تری گلیسیرید ندارد

 

6- سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از بیماری و آلزایمر کمک می کند

 

آسیب اکسیداتیو از رادیکالهای آزاد به روند پیری کمک می کند.

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظ بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می کنند

نشان داده شده است که مقادیر زیاد مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در انسان می شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می دهد

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون ، و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مشترک مغز مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *